Дата публікації: 23.05.2019
або як не перестаратися з раннім розвитком
Ми часто зустрічаємо інформацію про користь дитячих розвиваючих занять. Але є і зворотній бік медалі.
Що буває, коли перестаратися з розвивашками?
Розкриємо вам наслідки, на які більшість не зважає, а розвиваючі центри замовчують!
Дитячий мозок, як і організм, який росте і розвивається, він надзвичайно пластичний, легко (значно легше, ніж дорослий) піддається зовнішньому середовищу і змінюється під його впливом.
Розвиваючі заняття мають бути побудовані на основі сенситивних періодів розвитку дитини.
Сенситивні періоди – це періоди особливої сприйнятливості дитини до різних видів діяльності; до способів емоційного реагування, поведінки. Наприклад, сенситивний період розвитку мовлення – від 0 до 4 років; період сприйняття дрібних предметів – від 10 міс. до 6 років; період розвитку соціальних навичок – від 2,7 до 6 років.
ВАЖЛИВО – не пропустити ці періоди, але не менш важливим є і не перегрузити мозок дитини незрозумілими, непосильними завданнями (якщо в групі діти 1,5 років та 3 років, одним нецікаво, іншим заскладно!). На розвиваючих заняттях головне – розвивати те, що дозволяє розвинути сенситивний період, не вимагати від дитини надрезультатів та «стрибнути вище голови».
Одна з частих помилок - це навчання алфавіту у віці до 4 років. Так! Дитина повторюватиме букви! Але це буде неусвідомлене вивчення, яке загальмує здобуття більш необхідних для цього віку знань і вмінь. Адже не відповідає сенситивному періоду цього віку. Ще одна груба помилка – розвиваючі заняття тривалістю 45 хв для діток у віці до 7 років. Адже лише процес «впрацьовування» в маленьких людей триває 40 хв, а отже від таких занять користі не буде!
ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖАТЬ РЕЗУЛЬТАТИ ЗАНЯТЬ?
Результати розвиваючих занять залежать від врахування особливостей пам’яті та уваги дитини. Саме пам'ять напряму впливає на появу і проявлення у дитини конкретних знань, умінь і навиків. Ми можемо багато і невпинно працювати. Навчати чогось, пояснювати, але, якщо не врахуємо особливостей пам’яті, – то вся наша діяльність буде хаотичною, стійкого результату не досягнути.
ВАЖЛИВО ВРАХУВАТИ :
- Пам'ять не любить напруги, а любить легку роботу;
- У дошкільному віці велику роль відіграють емоційні відчуття - це допомогає у запам’ятовуванні (казка, гра, емоційність інструктора);
- Позитивна мотивація до дій сприяє кращому запам’ятовуванню;
- Пам'ять просить кисню – процес запам’ятовування напряму залежить від роботи мозку, а висока його активність– від достатньої кількості кисню у крові. Тому необхідно добре провітрювати приміщення, особливо між розвиваючою діяльністю робити перерви на руханки та розбавляти процес навчання прогулянками.
Не менш важливою при розвиваючих заняттях є увага – процес, при якому відбувається відбір потрібної інформації та відкидання зайвої.
Головною проблемою в процесі навчання дітей дошкільного віку є перевага мимовільної уваги (виникає сама по собі) над довільною (робити те, що потрібно, а не те, що хочеться). У ранньому дитинстві увага має дуже нестійкий характер. Тому дитина, побачивши нову іграшку, випускає з рук ту, яку вже тримає. Тільки інструктор-експерт може допомогти виробити стійку увагу та розповісти вам про те, як її закріпити.
У ЧОМУ ЗАГРОЗА РОЗВИВАШОК? Ми, батьки, прагнемо, щоб наша дитина якнайшвидше розвивалася, досягала результатів, перевершувала однолітків і це природньо!
Але деколи у цій «гонитві» абсолютно нехтуються закони розвитку дитини. Не враховуючи всіх нюансів, можна досягти зворотного ефекту – замість генія та лідера, ми отримуємо хворобливу дитину з вщент зруйнованим бажанням навчатися і пізнавати світ.
І головне час розвитку потенціалу та талантів буде втрачено назавжди!
ЯК ЗАПОБІГТИ ТАКИМ НЕГАТИВНИМ НАСЛІДКАМ?
Як дозволити дитині гармонійно пізнавати світ, не безладно «напихати» її знаннями та вибрати якісні розвиваючі заняття, щоб виростити «мамину гордість»? Як не розгубитися в такій кількості нюансів, як врахувати всі особливості розвитку дітей та не перенапружувати їх мозок? Як розвивати дитину ефективно?
Найкращий вихід – звернутися до професіоналів!
Тоді у Вас буде гарантія, що заняття побудовані на основі сенситивних періодів, дієвих методик розвитку; а досвідчені інструктори знають всі “секрети” проведення успішних занять.
Саме на принципах будуються розвиваючі заняття Клубу «Сім’я від А до Я»!
Навіщо ламати голову над пошуком нових ігор в інтернеті та боятися ризиків помилитися у дошкільному навчанні?
Довіртеся експертам, записуйтеся на заняття зараз!
ІНВЕСТУЙТЕ В МАЙБУТНЄ СВОЄЇ ДИТИНИ МУДРО!